Výkriky do tmy 3: Je čas na slzy radosti či smútku?

Už dlhší čas som sa chystal vyjadriť k tomu, čo sa deje v LFC, avšak ako to už býva zvykom po dobrých výsledkoch prichádzali ďalšie, a tak tou najsilnejšou správou bol koncoročný (vianočný?) darček klubu fanúšikom, keď sa nepodarený prestup Virgila van Dijka uskutočnil s polročným oneskorením. A potom prišli dva klince do rakvy.

Je Liverpool „selling team“?

Toto označenie čítam v poslednom čase na môj vkus až príliš často, a to najmä z úst kwopa. Je to však skutočne tak? Za príklady v tomto smere označil predaje hráčov ako Owen, McManaman, X. Alonso, Mascherano, Torres a Suárez“. Dovolím si však v tomto smere rázne oponovať.

Liverpool si za posledné roky prešiel tromi fázami, ak to zoberiem z pohľadu majiteľov. Najprv sme tu mali „domácich srdciarov“, potom „amerických špekulantov“ a teraz tu máme „moneyballových biznismenov“. Každý z nich mal svoje plusy a mínusy a každý z nich sa pozeral na tím a jeho budúcnosť svojských spôsobom.

David Moores sa snažil klub pozdvihnúť, avšak od nešťastného konca Dalglisha na lavičke v 90. rokoch sa mu to nikdy poriadne nepodarilo. Síce si klub stále držal príslušnosť v top 4 Preemier League, na titul to nebolo ani v jednej sezóne.

Steve McManaman v drese Realu Madrid

McManaman odchádzal v časoch svojej najväčšej slávy, kedy LFC proste nemal na to, aby ho udržal. Ekonomická sila Barcelony a Realu ako i ďalších tímov bola s LFC neporovnateľná a asi každý si vie spočítať, či je lepšie mať 2-3 hráčov ako jedného s ich platom. Mimochodom Steve odchádzal po vypršaní kontraktu, ktorého predĺženie proste podpísať nechcel.

Owen je kapitola sama o sebe. Tiež ho nerád označujem za zradcu, i keď sa jedná o hráča, ktorý bol dôvodom prečo vôbec fandím LFC. Jeho predaj súvisel opäť so želaním hráča, že chce odísť a klub sa snažil z toho aspoň trochu profitovať, keďže mu končil kontrakt a šiel by zadarmo. Smutné je, že neskôr si zvolil Manchester United pred LFC, avšak to je už na jeho svedomí.

Potom tu máme dvojicu Alonso a Mascherano. Obaja u nás predvádzali neskutočné výkony a obaja po čase prejavili záujem z klubu odísť. Treba si priznať, že nie každý hráč čo hrá v červenom drese je Agger, Carragher či Gerrard, ktorí si ho zamilovali a nikdy ho nezradili. Sú to proste zamestnanci, ktorí odvádzajú za plácu výkony, avšak nesnívajú sny o tom, že v LFC odohrajú celú kariéru a budú ďalšou legendou klubu.

Okrem toho obaja títo hráči sú južania a ako takí určite zvažovali i to, či budú hrať v teplom Španielsku hovoriacom ich rodnou rečou, alebo v nie tak prívetivom severozápade Anglicka.

Javier Mascherano (vľavo), Xabi Alonso (vpravo)

Čím sa dostávame k Torresovi. Obrovským prekvapením bolo už vôbec to, že sa podarilo do LFC priniesť takého hviezdneho hráča pred koncom Morresovej éry. Nemalé dôvody boli asi aj dve finálové účasti v Lige majstrov z ostatných 3 rokov a tiež boje o vrchné ligové priečky. Avšak i tento hráč odovzdal pre LFC to maximum čo vedel a hoci jeho odchod, ešte do tímu konkurencie mrzí, zas to bolo najmä z dôvodu vôle hráča odísť, než kvôli tomu, že by klub túžil predávať.

A potom už len stručne k hviezdnemu SS – Sterling a L. Suárez. Kde kým prvý menovaný šiel za vidinou peňazí a v neposlednom rade i trofejí, keďže zázemie klubu v tom čase, čo sa financií týka bolo v Man City podstatne lepšie ako v LFC a ťažia z toho dodnes, tak druhý pre zmenu tiež patrí k južanským národom a ťahalo ho to na juh. A hoci je pravdou, že LFC ho v tom čase nepodporilo dostatočne a dostal už druhý trest od FA, na klub nezanevrel. Tu je možno aj otázka či odchádzal kvôli postoju klubu alebo kvôli spôsobu fungovania FA.

Keď to teda idem zhrnúť, LFC nemôžem považovať za selling club. Nie vo význame toho, že predávame hráčov a na tom zarábame. Väčšina predajov pramení práve z toho, že predať „musíme“, lebo inak hrozí, že z toho hráča nič neuvidíme. Druhá možnosť je trucujúci a nespokojný hráč v tíme, ktorého držíme na silu. Aj to je možnosť, je však správna?

Luis Suárez

Robí však LFC všetko aby stúpal?

Táto otázka je omnoho pálčivejšia. Je jasné, že mnoho hráčov mení kluby na pár ročnej báze z dôvodu, že chcú skúsiť niečo nové, inú ligu, pocestovať svet, prípadne idú za lepším platom. Nemalé dôvody sú tiež i rodina a manželka, ktorá si radšej zvolí Londýn, Paríž, Barcelonu či Madrid ako maličký Liverpool. Môže však Liverpool v tomto smere konkurovať?

Do roku 2007 vlastnil klub „domáci“ Moores, ktorého rodina bola hlavným vlastníkom klubu cez 50 rokov. On tým klubom žil avšak nepatril medzi zbohatlíkov ruského či saudsko-arabského typu, ktorý nevedel čo s peniazmi a bezhlavo ich tlačil do klubu.

Fungoval tak, ako sa dovtedy fungovalo 50 rokov. Preto musela prísť zmena. (Aktuálne pominiem (ne)schopnosti vtedajšieho vedenia a fakty, poukazujúce na top hráčov, ktorý už boli jednou nohou v našom drese a skončili u konkurencie. Beriem to ako daň za to, že vedenie klubu bolo vo vyjednávacej a strategickej pozícii slabé.)

Rick Parry (v strede), výkonný riaditeľ LFC za čias Davida Mooresa pózuje po predaji LFC do amerických rúk s novými majiteľmi Tomom Hicksom (vpravo) a Georgom Gillettom jr.

Toto sa však malo zmeniť práve plánovaným predajom. Stále mi vŕta v hlave, prečo sa klub dostal do rúk Američanov (Gilletta s Hicksom, pozn.) miesto východného D.I.C. (Dubai International Capital).

Opäť si to však viac spájam s konzervativizmom bývalého majiteľa a jeho nevôli predávať Arabom než kvôli niečomu inému. Tiež to prinieslo veľké nádeje, ktoré však stroskotali na jednoduchej rovnici.

Hicks a Gillett jr neprišli zveľaďovať klub, ale zarobiť na akvizícii. Občas sa síce ukázali na zápase, avšak do futbalu (ehm teda do socceru) sa rozumeli asi tak, ako ja do krasokorčuľovania. (A to som už i zo dva šampionáty videl). Tiež sa im podarilo zopár vecí, avšak na to, aby klub rástol je potrebné do neho investovať, a to ako do zázemia, tak v tomto prípade i do hráčov. To sa však nestalo, ba čo je horšie klub zadĺžili neskutočným spôsobom, a to až tak, že veriteľské banky kričali „predajte, lebo bude zle“.

John Henry (vľavo) a Tom Werner

Až prišlo obdobie stability, keď klub prebrali americkí vlastníci „zázraku z Bostonu“ (John Henry a Tom Werner, pozn.), ktorí si povedali, že keď to ide v bejzbale (kde sa hrá tak 150 zápasov za sezónu a úlohy na ihrisku sú vysoko špecifické), tak sa im to podarí aj vo futbale. Narozdiel však od svojich predchodcov, ich cieľom bolo zarábať a budovať značku, než tunelovať a vycicať z klubu maximum.

Čo tým však chce byť povedané? Že Liverpool si za posledné desaťročie a i roky predtým neprechádzal práve tou ružovou vysnenou cestou, ale v podstate napriek výsledkom viac či menej živoril. Jednak to dokazujú prestupové čiastky, ktoré sa v tých rokoch míňali na hráčov v porovnaní s konkurenciou, druhak spôsob vyjednávania a fakt, že o prestupoch rozhodovali ľudia, ktorí sa mali starať (podľa mňa) o úplne iné veci, než určovať ktorí hráči prídu.

Takže nie, musím konštatovať, že približne do roku 2010 sa diali zväčša len kozmetické zmeny a snaha plátať diery, avšak výraznejšia koncepcia a snaha pozdvihnúť tím nebola. Teda aspoň v rovine reálnej, v tej teoretickej sme každoročne vyhrávali ligu majstrov.

Je však na mieste zúfať si a plakať?

Konečne sa však dostávame k tomu, čo sa v klube deje aktuálne. V prvom rade treba poukázať na to, že od roku 2010 ide klub neustále hore. Mnohí síce nadávajú na to, že to Henry a spol. berú len ako ďalší biznis. Že ich vidina sú hlavne hospodárske výsledky klubu a že nie sú ochotní investovať (nezmyselné?) čiastky do posíl v klube a udržať si ich tu. Realita však vraví niečo iné.

1. FSG za 7 rokov, ktoré kormidluje loď s názvom Liverpool FC, dokázala klub stabilizovať. Z dlhu, ktorý sa podarilo vytvoriť predošlým vlastníkom nielen že väčšinu skresala, ale popritom sa novým majiteľom podarilo dobudovať Main Stand, čo prináša tísice ďalších miest pre fanúšikov a milióny do klubovej pokladne.

2. FSG na stoličku manažéra usádza mladých, perspektívnych a kvalitných trénerov s víziou. Rodgers bol síce viac perspektívny a mladý (i keď s víziou) ako kvalitný a jeho rozhodnutia neprinášali len posun vpred, na druhej strane treba povedať i to, že tu bol v čase, kedy sa LFC dostával z dlhov a investovalo viac do štruktúry okolo, než do tímu samotného. A hoci by sa nám to páčilo, mať štadión ako Barcelona a hráčov za cenu posíl v PSG, treba si priznať, že to naraz nejde.

3. Klopp na druhej strane dostal do vienka i právomoc reálne rozhodovať o tom, s kým bude hrávať a koho si do tímu privedie a podľa všetkého i koho pustí. A toto je neskutočný posun vpred i napriek stále (našťastie už len v pozadí) fungujúcej prestupovej komisie.

4. Za posledné prestupové obdobia sa začali dostávať peniaze i na posily do A tímu a hoci stále sa kupujú i perspektívni mladíci, je vidieť, že tím začal kupovať i hviezdy. Ako inak sa dajú nazvať príchody Maného, Salaha, Firmina, Keitu či posledne van Dijka?

5. Napriek tomu, FSG a Klopp hľadia dopredu a vedia si zrátať, kedy proste prehrajú a je na čase ustúpiť.

A ten bod 5 je kľúčový. Je toto dôvod, prečo by sme si mali zúfať a plakať? Nie je náhodou namieste – a to nie z hľadiska optimistu, ale realistu – brať to v aktuálnom vývoji v klube ako niečo pozitívne. Nie ako koniec, ale ako ďalšiu možnosť? Výzvu?

Jürgen Klopp

Čo teda na koniec

Aj mňa, tak ako mnohých, mrzí, že z klubu odchádza Coutinho a Emre Can. Hlavne Brazílčan bude chýbať (i keď nie tak dávno to bolo, čo bol hanený pod review zápasov, kvôli nepresvedčivým výkonom).

Na druhej strane, prišiel van Dijk, v čo dúfal už len málokto, po dlhom čase sa vrátil Lallana, v lete príde Keita, možno Lemar, vraj i Goretzka. Možno sú to len klepy, avšak LFC už opäť začína naberať smer z „priemeru PL“ do jej vrchných poschodí, keďže už sa o týchto hráčoch nehovorí len ako o „zbožných prianiach širokých vrstiev fans“, ale ako o reálnych hráčoch a prestupových možnostiach.

Tu mi ešte nedá dodať, že LFC i v rámci finančnej fairplay i s ohľadom na neskutočný balík peňazí, čo prerozdeľuje FA na základe zmluvy z predaja televíznych práv, má kopec peňazí, ktoré po dobudovaní štadióna začína vrážať do tímu. Veď finále európskej ligy z predminulej sezóny, takisto ako postup do jarnej časti Ligy majstrov po skoro desaťročí neúspechov znamenajú, že sa niečo deje. Nemôže to byť len náhoda.

Apropo k prestupom hráčov

Vravel to už Klopp, tentokrát sa sťažoval Guardiola na hracie dni v zime, ale ako by ste sa rozhodli vy:

1. Hrať v polmiliónom meste s priemernými teplotami okolo 10°C, kde máte do najbližšej metropoly cez 300 km. Hrať nonstop od júla do mája, často i 3x týždenne. Hrať v lige, kde sa nachádza 8-10 kvalitatívne vyrovnaných a dobrých tímov, kde hrať naplno ani nemusí stačiť.

2. Hrať v metropole s niekoľko miliónmi ľudí a súvisiacou vybavenosťou, v krajine ktorá je vám mentalitou oveľa bližšie, kde budete mať minimálne 2-3 týždňové prázdniny počas zimy a v priemere 1,5 zápasu týždenne pri priemerných teplotách blížiacich sa k 20°C. Hrať v lige, kde sú 2-3 top tímy a s ostatnými sa dá hrať na pol plynu. A to všetko za rovnaké ak nie lepšie peniaze ako vyššie?

PS: A to tam ešte nezahŕňam rozhodovanie FA, unavenosť na konci sezóny a s tým súvisiace zranenia a tiež možnosť dosiahnutia úspechov v pohárových a domácich súťažiach súbežne a t ď.

Fakt si myslíme, že rovnaký či i lepší plat ponúknutý hráčovi, ktorý odchádza ho udrží v LFC, ak nie je srdcom scouser? Vás by to udržalo hrať za Arsenal či za Barcelonu, ak by sa ozval Liverpool? 😉

24 Comments

  1. kwop

    7. januára 2018 at 15:41

    dik za text, pekne si veci vyargumentoval, radost to editovat i citat .. .

    k jednotlivym bodom – ono sa da suhklasit s velkou vacsinou tvojich nazorov, nesuhlasim ale, ze nie sme selling club

    preco? pretoze predavame naj hracov, nedokazeme ich udrzat – a tym padom nastartovat dobre mienene projekty ..

    sme selling club pretoze top hracov, kt. predame nedokazeme nahradit .. ako dlho sa nahradzal suarez … ono ta dnesna pritomnost kloppa. pod kt. chcu hrat aj vacsie mena, je klamliva .. liverpool ako taky nie je na urovni naj klubov, ale klopp robi pracu, jeho reputacia, meno, metody, kedy proste hraci pod nim hrat chcu .. a nie hocijaki ..

    ak nie je pravda, ze odchod coutinha zaplatil VVD a keitu, tak potom sa mozeme bavit o nejakom posune, ale ono skor vsetko nasvedcuje tomu, ze je to prave tak .. FSG vyrovnala stratu a ide sa dalej ..

    moores bol spiatocnicky majitel, jeho sa vobec neda ospravedlnovat, takisto ako ani rodgersa k severnemu irovi proste treba napisat (a to vzdy), ze bol nekompetentny idiot, ktory len a len kecal .. navyse, aby si zachranil zadok, tak poslal pred jeho poslednou pol sezonou prec z klubu jeho kamosov z realizacneho timu .. proste spina a niemand v jendom .. on klubu nedal nic, z neho suarez spravil akoze dobreho manazera ..

    odisiel coutinho, hrac, kt. bude top cass onedlho … prosim ta, uz nikdy, fakt nikdy nespominaj v tomto kontexte lallanu .. lallana je priemerny futbalista, o cosi lepsi tanecnik a maximalne tak squad player .. to je vsetko .. ani nahodou nemoze byt nahradou za coutinha, nemoze byt nahradou za nikoho do zakladu .. navyse je neproduktivny .. ok, dobre pressuje, snazi sa .. ale to mozem aj ja ..

    dalej – to, ze ta owen priviedol k LFC – v poriadku – kazdeho nieco … to ale neznamena, ze to nie je spinava na prachy vysadena mrdka .. sterling, torres su rovnako prvotriedni zradcovia .. vobec ma nezaujima, co dobre pre LFC spravili a to nie preto, ze by som si zadubene predstavoval, ze nic viac ako LFC neexistuje, ale preto, ze to, co urobil torres sa proste nema robit (od, toto je prilis zidealizovane, viem) a to co ten maly smradlavy had … no, skoda reci … mascherano je dalsi pripad absolutneho hada .. pretoze vsetkych tychto hracov vratane coutinha „urobil“ LFC … kazdy z nich mohol cuct niekde inde – teda az na torresa, ten by sie la aj inam a bol by velmi dobry … apropos, liverpool v case, kedy kupoval torresa nekupoval super hraca – kupoval zaujimavy talent …

    ps: alonso nesiel z LFC prec, lebo iny klub .. siel prec preto, lebo ho vystval benitez ..

    a nie, LFC nerobi vsetko preto, aby stupol .. ani zdaleka nie .. aj ked zasa, je tu progres .. a potom to zabije predajom tahuna (COUTINHA) a nema v time za neho nahradu ..

    fanas si ale opat raz zidealizuju mena ako lallana, hendo, milner, mignolet, clyne, moreno a moze hrat o titul ..

  2. Trapy

    7. januára 2018 at 16:35

    Johny,fajn blog.V podstate niet,co oponovat,lebo si ho postavil na faktoch.
    Ja pojem ‘selling club’ skor vnimam v tom zmysle,ze sme klub,ktory vychova top hraca( a to v nejednom pripade) a potom ho strelime …Preto doslova neznasam reci o budovani teamu a davaniu casu,a stale dookola tak,viac ako 10 rokov. Kde je teda ( ak vobec je) z casoveho hladiska datum dosiahnutia cielu,t.j. titul + trofeje,ak postupujeme takymto sposobom,a to opakovane.
    Typicky selling club je Southampton a uplne ukazkovo portugalske kluby.Saint’s fans a manageri tiez s ochotou nepredavaju svojich hracov,ale tento klub je predsa niekde inde,nez Lfc zo vsetkych hladisk.
    S tou udrzatelnostou je to presne tak,ako si napisal.Ale pozrime Fcb,tiez neudrzalo Neymara:-))) Riesenim by urcite bolo davat mega release clauses,ako maju napr.Benzema(870mil.),Messi,Ronaldo,Isco,Asencio,alebo Couts teraz 400- mil.,atd….Ale,to zasa musi ten hrac podpisat:-)))
    Takze netreba zufat,ani plakat,ale je dovod na trvalu radost? Navyse,nie je to uz naozaj strasne dlho,28 rokov bez titulu? Ma nastolena cesta,ak nejaka progresivna je, spravny smer a cielovu stanicu vobec? Ak ano,kedy? O 5,10,15,20… rokov,alebo to je matematicke nekonecno..
    Takze,co na zaver? Ak nekupujeme povedzme,ako ManU,nemaju petro dollare,tak potom nemozme predavat,lebo to,co sa podariloLeicesteru,je raz za 100 rokov,a to uz bolo, teraz pred 2 rokmi.

  3. Trapy

    7. januára 2018 at 16:43

    Kwop,na obranu Sterlinga musim spomenut jeden dolezity fakt.Ten maly smradlavy had,ako si ho nazval,sa postavil,ako jediny oficialne proti Rodgersovi,lebo ( po odchode Luisa) nevidel pod nim ziaden dalsi progress.A to je tiez fakt,nie,jpp :-)))

    • kwop

      7. januára 2018 at 18:26

      je to jedno .. lfc vytiahol sterlinga, dal mu sancu (kenny ako prvy), ori suarezovi mu stupla cena (i kvalita) a najskor ako mohol sa klubu otocil chrbtom ..

    • Lopi

      7. januára 2018 at 22:08

      No neviem, ci Sterling nejako riesil Rodgersa. Skor riesil prachy a rychlejsiu perspektivu uspechu. K tomu v jeho veku, ked mu manazer domota hlavu, vela netreba.

  4. johnysheek

    7. januára 2018 at 17:08

    Trapy a Kwop

    skusim postupne. Pre mna je selling club nieco ako byval Ajax, resp ako ste poukazali spravne Soton. Proste klub, ktory hraca vychova a nasledne ho s revenue streli prec. LFC mi vsak toto nepripomina. Ano, plati to zatial o vsetkych takto predanych (spominanych) hracoch, avsak vzdy sme predavali ak dobre pocitam max 1 hraca a hlavne, vzdy sme max 1 top hraca v podstate aj mali.

    Aktualne je clanok na TIA, kde pisu, ze strata Couts nie je to iste, ako boli byvale straty FT, XA, JM, LS a pod, prave preto, ze kym vtedy nebol nikto, kto by bol za nich, dnes tu stale mame Moma, Sadia, Bobbyho, pride Keita.

    Nechcem povedat, ze strata Couts neboli a nie je to zasah do ziveho tvoriaceho sa organizmu, cielom je vsak poukazat na to, ze kym vyse 20 rokov sa LFC doslova nikam nepohol! tak posledne roky je badat velky progres.

    Kwop, tebe mozno nepride, ze Klopp „robi tim“, avsak realita je taka, ze fakt, ze sme takeho manazera dokazali podpisat, ze ma relativne velku moc a ze hoci pomaly, ale predsa si postupne buduje SVOJ tim je velka vec. Je tu len par rokov, avsak v time vies vymenovat uz min 5 hracov, ktory by mohli v pohode ostat ak by sme chceli byt WORLD TOP CLASS. Pricom v minulosti si mal max Gerrarda a sem tam niekoho k nemu.

    Proste ideme smerom hore a to je ta vlna optimizmu, ktora ma zalieva. Ano, mozno nam v lete odide Momo, Mane i Firmino a poviem si, ze FSG su kreteni, ktorym fakt nejde o tim a trofeje ale len prachy, ale mozno naopak, pridu skveli hraci a vsetko bude super.

    Tu len spomeniem van Dijka. V zapase s Toffees som asi 3x trpol, ked prenechaval loptu Kariusovi, ktory bol asi prilepeny na brankovej ciare nez aby cital hru a dobehol si pre nu. Na druhej strane sme v nom nasli to co sme portebovali. „Kriciaceho stopera“, ktory podla mna spravi i z Lovrena „top class CB“ ;). (alebo ho zdepta ze odide).

    Ano, do timu treba este vela investovat, ale je podstatne na tom lepsie ako tomu bolo za cias Beniteza, o Rodgersovi ani nevravim.

    AD ZRADCOVIA:
    Sterlinga obhajujem kvoli mladosti. Chlapec nevidel progres, ale zas videl pekne peniazky a proste nezazlievam mu to. Futbalisti nie su dobri, pre to ze maju charakter, ale ze su sebci a ctiziadostivi.

    Torresa nechapem, i ked palit jeho dres nebudem. Bolo to svinstvo, na druhej strane za 3 roky co tu bol mu do timu planovali priviest 1 top hraca (Suareza) je priserne malo.

    Owen ma sklamal s tym MU. Vsetko ostatne by som mu prepacil.

    A Xabi – to neviem ako presne bolo, i ked toho som mal najradsej, len viem, ze chcel odist uz o sezonu skor a nechal sa este ukecat s tym, ze bolo uz iste ze to dalsie leto odide.

    PS: To ze tim spravi z hraca WORLD CLASS predsa nie je dovod, aby ten hrac v tom time ostaval. Je jasne, ze i hrac sa chce posunut a LFC pred 10 rokmi zas nebol taka slava i napriek LM. Teda hlavne netahal a nepodpisoval top hracov, takze vola tych lepsich ist dalej…

    (ono ja celkovo nebudem nikomu nadavat za to ze odchadza. je to jeho vec. napriklad pri coutsovi mi pride smiesne z jeho strany, ze obetuje LM – kde sa lfc spolu s nim mohol dostat celkom daleko, len preto aby uz bol v Barce… ale tak jeho vec)

    • kwop

      7. januára 2018 at 18:29

      vobec nie .. alonsa vystval benitez .. vsak rok pred jeho odchodom do realu chcel kupit barryho .. prave na xabiho post .. proste tupy spaniel ..

    • kwop

      7. januára 2018 at 18:34

      nie johny, nepride mi, ze nejdeme do predu, ze klopp tu nema plan, nema snahu nieco vybudovat .. len spominam, ze moze sice mat plan, ked mu najlepsi hraci odidu .. sme na tom lepsie ako po odchode suareza, ale tvrdim len to, ze keby dnes LFC presvedcil coutinha, ze sas oplati zostat, ked sa najblizsie obdobie kupi brankar (alebo chyti karius), krajny bek, stoper, stredopoliar ako rabiot, goretzka, brandt a este utocnik, tak realne konkurujeme ciizens..
      takto je tu sice progres, ale nie velky, ak nepreslapujeme na mieste, tak potom velmi pomaly kracame vpred .. zatialco ine – ambicioznejsie/bohatsie timy bezia ..

  5. Trapy

    7. januára 2018 at 17:24

    Jedno pozitivne mne odchod Coutsa ptiniesol.A to pokoj na dusi,lebo ma uz nekonecne sralo,doslova kazdy den o nom diskutovat,resp.citat. Myslim,ze sa ulavilo aj kabine,mozu sa na 100% sustredit len na seba,na svoje vykony.
    Odchody Torresa a Suareza,boli daleko vacsie straty.Opakujem,suma,ktoru sme zan dostali je smiesnejsia,nez za Neymara,mam na mysli,ze je strasne prestrelena.
    Pre mna uz Couts neexistuje a nestratim v spojeni z jeho menom,jedine slovo.
    Prestupove obdobie,vsak pre Lfc by nemalo skoncit.Potesil by,napr. brankar….ani nejake AM by som nezahrval,resp. univerzalneho zaloznika.

    • johnysheek

      7. januára 2018 at 17:44

      tak ono o brankarovi sa posledne tyzdne hovori dost casto..
      to AM podla mna pride az v lete, bo teraz budu zbytocne premrstene ceny a to Klopp moc nemusi..
      avsak dufam, ze aspon ktosi (aka taka zaplata) za Coutsa pride, inak su nam tie prachy na dve veci..

      ad prestrelene ceny.. musime si na take zvykat.. hlavne s ohladom na to co som pisal v druhom clanku.. kde za poslednych 20 rokov sli naklady na prestupy do 7 nasobku toho co bolo kedysi..


      inak este jedna vec mi napadla..
      nie je mozne, ze Klopp pustil Coutsa teraz preto, ze uz medzitym ma dohodnuty prichod nejakej nahrady? nieco co ukuchti tak potichu ako dalsie prestupy? lebo inak skutocne zmysel v predaji teraz miesto leta nevidim…

    • Pino

      7. januára 2018 at 20:49

      Trapy presne tak to cítim aj ja…uplny súhlas..johny super článok čítalo sa to dobre..píš častejšie 🙂

  6. JURAJ

    7. januára 2018 at 17:31

    Už dajako treba úspešne doklepať túto sezónu a od *Novej*, hurá na nich, so skutočne Klopom *Vysnívanými Posilami*!

  7. ar77

    7. januára 2018 at 17:38

    Uplne OT ale vraj moze messi odist zadara ked sa katalansko osamostatni.Dufam,ze sa to stane a maly had sa bude utesovat v kazdotyzdnovom derby s espanolom

    • johnysheek

      7. januára 2018 at 17:42

      ak by sa to (cisto teoreticky) stalo, tak Barca sa takmer urcite prihlasi min do francuzskej ligy, ktoru ma najblizsie… inak by doslo k neskutocnemu vypredaju, lebo by to financne nemali sancu uniest.. nevraviac o tom, ze kym by sa Katalansko ako take stalo sucastou UEFA a jej sutazi…
      ((ale skor si myslim, ze s tou samostatnostou katalanska to az tak nehori a co bude o 2-3 roky.. mozno si ho dokupi PSG 😀 ))

    • Trapy

      7. januára 2018 at 18:00

      Preto bulvar Daily mail pise’ smiesne’ zvesti,ze Klopp chce Luisa🤓
      Teraz,ale vazne.Ja uz dlhsie tvrdim,ze era Realu a Barci sa chuli ku koncu. Uz len kvoli danovym aferam oboch klubov a hracom rad,radom. Mne to pripada,ako-nevinny je len ten,koho zatial nechytili😂

  8. ar77

    7. januára 2018 at 18:27

    Ano odchadzaju nam top hraci,ale citali sme Kloppa,co vsetko klub robil,any tu zostal.Drzyt ho tu nasilu nema zmysel,nejako ho trestat,ze ta nepustime a za trest budes sedet na tribune je mimo ,ved ide o 150M. Rozdiel,je v majiteloch.Tazko pride niekto do city za sejkom,chcem trebars de Bruyna za tie iste prachy ako isiel Couts.Pre City su to nezaujimave peniaze a keby streckoval ako brazilec,lahko skonci na tej tribune..
    Kazdopadne,presne ako pises ideme dopredu,samozrejme pomalsie ako by sme si vsetci predstavovali,ale ideme.Myslim,ze Jurgen na prestupocom trhu nestriela od pasa ako ten severoirsky nepodar,ale vsetko ma hlavu aj patu.
    takze dufam,ze sa dockame teraz niekoho o kom sme ani netusili a samozerjme,ze to bude posila

  9. kwop

    7. januára 2018 at 18:36

    inak este ku coutinhovi … chceme nahradu, hladame hracov podobnych brazilcanovi .. no a moznostou je aj hodit do vody woodburna, kt. je presne tym hracom ako coutinho a snad o par rokov bude megastar .. a bude v LFC..

  10. emil

    7. januára 2018 at 18:59

    K clanku nie je co dodat. Progres pod kloppom je evidentny, ci to uz niekto vidi alebo nie. Ten kto fandi cez 10 rokov to vidi urcite. Ten kto len slepo caka na titul, tomu je toto asi malo. Odchod coutinha je podpasovka, ale nie od vedenia ci kloppa ale od hraca. Nikdy nepochopim preco nemohol ukecat zenu aby vydrzala do leta 😉 ale suhlasim s trapym, konecne je to za nami a mozeme sa sustredit na zvysok sezony. Verim ze si to chlapci v kabine vysvetlia a nebudu to brat ako krok spat ale sa skor este viac zomknu a dokazu philovi ze spravil chybu (minimalne v tom ze odisiel v uz teraz). Odisiel by tak ci tak, len som neveril ze uz v zime. Tesim sa na city a hlavne verim ze ich dokazeme porazit. Bol by to velky signal smerom ku konkurencii.

  11. ar77

    7. januára 2018 at 19:02

    Tak ked je toto úravda dovidenia
    „Nathaniel Clyne měl být včera zadržen, protože policie našla v jeho domě 11kg kokainu, 800g konopí a 500mg ketaminu.“

  12. kloppinho

    7. januára 2018 at 21:00

    Zdravý názor johny si napisal… Je to aj vec pohľadu.. 100 ľudí 100 chuti a pravda? Tá je na dne fľašky 🙂
    Coutinho je myslím pre väčšinu z nás mŕtvy, odišiel jak krysa nepozeral okolo iba na seba. Konečne sa začala rozširovať strana veriacich lfc way a potkan nás kúsol odzadu a naštrbil sebavedomie fans.
    Včera som sa tešil kačice že príde mahrez 🙂 (bol by to taký slepý vystrel) ale podľa mňa nepríde nikto. Možno…. Leon Goretzka stále nedal vědět, jestli prodlouží smlouvu se Schalke, anebo odejde. Německému reprezentantovi vyprší v Gelsenkirchenu kontrakt na konci sezóny, přičemž jeho chlebodárce chce konečné stanovisko vědět do konce ledna. „Leon se musí rozhodnout,“ řekl sportovní ředitel Clemens Tönnies. (soccerway.com)
    Jurgen vymysli ako doplniť fab4… Ale hlavne prišiel k nám silný bek, to čo sme najviac potrebovali. virgil je naša budúcnosť a myslím že sme silnejší jak pred sezónou. Ideme ďalej.. najbližší zápas nás preverí jak sme na tom

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply